Lesetid: 2 minutter

Lederne med totalløsning fra Proplan

Lederne har en totalløsning fra Proplan, og bruker Visma Business på økonomi, Visma Lønn som lønnssystem i tillegg til ASP-drift og flere autotjenester som håndterer e-faktura, reiseregning og godkjenning.

Lederne er en fag- og interesseorganisasjon for de som har en ledende eller betrodd stilling i privat eller offentlig sektor. Deres kjernevirksomhet er å inspirere, hjelpe sine medlemmer med rettigheter og støtte dem i sin rolle som leder. Lederne har over 17000 medlemmer og regionskontorer i hele landet. «Det er vi som sitter på økonomiavdelingen som håndterer alt for hele landet», forteller Karl Edvin Foss, Regnskapsleder i Lederne. Lederne har en totalløsning fra Proplan, og bruker Visma Business på økonomi, Visma Lønn som lønnssystem i tillegg til ASP-drift og flere autotjenester som håndterer e-faktura, reiseregning og godkjenning.

Lederne hadde i en rekke år outsourcet lønn- og regnskapsfunksjoner til en samarbeidspartner. I 2016 tok de over alt ansvaret selv, og hadde dermed behov for en partner som kunne levere løsningene direkte. Valget falt på Proplan. «Det var ingen grunn til å ikke fortsette med de løsningene vi hadde fra før, for det fungerte jo helt fint», utdyper Karl Edvin. «Vi opplevde Proplan som en proaktiv partner, og hadde tillit til at de kunne levere etter våre behov».

«Vi opplevde Proplan som en proaktiv partner, og hadde tillit til at de kunne levere etter våre behov»

Stadig flere bedrifter får øynene opp for autotjenester, løsninger som automatiserer tungvinte prosesser og rutiner. Lederne har tatt i bruk Visma.net Expense for Reiseregning og utlegg, Visma Autoinvoice for å sende og motta faktura elektronisk, Visma Autopay som håndterer og helautomatiserer inn- og utbetalinger og de skal snart ta i bruk Visma Approval som godkjenningsløsning. «Vi har valgt å bruke disse løsningen fordi det fungerer bra og det sparer oss for mye manuelt arbeid», forklarer Karl Edvin.

«Det er viktig med god oppfølging og at sakene løses effektivt. Dette opplever vi at vi får fra Proplan»

Proplan er opptatt av å være best på kundeopplevelsen, og da spesielt gjennom support. Lederne har god erfaring med Proplans support- og kundetjeneste. «Det er viktig med god oppfølging og at sakene løses effektivt. Dette opplever vi at vi får fra Proplan», utdyper Karl Edvin. «Som med alle It-systemer så dukker det opp utfordringer innimellom, men Proplan er alltid raskt på saken».