hydema

Med økt vekst er det viktig med kontroll og rutiner på kundedata og oppfølging. Med det skybaserte CRM-programmet SuperOffice Online får de tilgang til CRM når som helst, hvor som helst. De fikk et verktøy som har full oversikt på aktiviteter, oppfølging, kontaktinformasjon og tilbudsprosessene. At samarbeidet med Proplan i tillegg var så bra gjorde at implementeringen ble en suksess.


Hydema er en bedrift innen fiskerinæringen lokalisert i Fredrikstad. De produserer og leverer utstyr på tvers av Europa, Nord-Amerika og Canada. Med økt vekst er det viktig med kontroll og rutiner på kundedata og oppfølging.

Hydema gikk på sensommeren i gang med SuperOffice Online etter en effektiv beslutningsprosess. De så etter et CRM system som kunne bidra til rutiner og oppfølging, og for å samle informasjon og historikk på sine kundeforhold på et og samme sted. «Allerede tilbake på 2000-tallet jobbet jeg med SuperOffice og hadde god erfaring med hvordan dette fungerte, det ble derfor naturlig å se om SuperOffice kunne være aktuelt også i dag», forteller Viktor Korneliussen, General Manager i Hydema AS. Fordelaktig var det og at Hydema hadde økonomisystem fra Visma som integrerte på en god måte med SuperOffice. Beslutningen på CRM var derfor enkel, det samme var valg av partner

 «De har levert over forventingene våre»

 

Proplan var en av flere aktører som ble kontaktet for mulig samarbeid, og tok fort føringen for å levere etter Hydemas krav. «Det har vært glimrende oppfølging fra den dagen vi tok kontakt. Kjappe tilbakemeldinger, svar på spørsmål, en gjensidig dialog og samarbeid. Vi var aldri i tvil om at Proplan var en partner vi kunne gå videre med», forteller Korneliussen. Kundeforholdet mellom Proplan og Hydema var et faktum. Korneliussen utdyper, «De har levert over forventingene våre. Jeg må spesielt trekke frem Thomas Jenssen (Konsulent hos Proplan red. anm) som er en suveren person. Han svarer alltid raskt, gir klare og gode beskjeder og er en fryd i jobbe med.»

«I dialogen med Proplan har jeg opplevd at samarbeidet har vært optimalt» 

SuperOffice Online er på plass hos Hydema, og implementeringen er i gang internt. «Med SuperOffice får vi det systemet vi trenger for å kategorisere og lagre informasjon på et felles område, men det er en gradvis prosess. Vi jobber inn rutinene litt etter litt».

Avslutningsvis ber vi Korneliussen trekke frem noe han er spesielt fornøyd med. «Kommunikasjonen! Jeg har opp gjennom årene vært i dialog med mange konsulenter og IT-flinke mennesker som snakker om faguttrykk og tekniske begreper som ikke er forståelig for folk flest. I dialogen med Proplan har jeg opplevd at samarbeidet har vært optimalt. Terskelen for å forklare og utdype prosessene på en god, men enkel måte har hele tiden vært tilstede. Det setter jeg stor pris på», avrunder Korneliussen. 

 

Hydema AS er en bedrift lokalisert i Fredrikstad. De leverer produkter designet for å automatisere og forbedre arbeidsforholdene for oppdrettere og kystfiskere. De leverer utstyr til fiskerinæring, fiskebåter, oppdrettsnæring på tvers av Europa, Nord-Amerika og Canada. Siden 60-tallet har de opparbeidet seg en stor kundemasse og erfaring innen bransjen. Besøk Hydema sine nettsider her: www.hydema.no

Leave a Reply