Versjonsbrev

Versjonsbrev 20.10.2020

Av 19/10/2020 oktober 29th, 2020 No Comments
Lesetid: 3 minutter

Designendring

Vi har endret fargen på alle knapper i systemet til blå i webløsning. Alle felter som innlogget bruker ikke har tilgang til å redigere er grå.

Lagre felles utvalg i mine rapporter (Time)

Nå er det mulig å dele lagrede utvalg i mine rapporter for å tilgjengeliggjør den for alle. Dette gjøres i «min rapport» → Velg et utvalg i høyre hjørne og klikk på del. Alle de andre brukerne kan også se hvem som har delt utvalget.

 

Avhuksbokser i mine rapporter (Time)

I mine rapporter har vi endret utvalgsegenskaper fra radioknapper til avhuksbokser. Dette åpner for at en kan kombinere utvalg-egenskapene. Se før og etterbilde.

Innstilling for auto generering av linjer (Time)

I systemoppsett → Side- Hovedside Mobil, har vi en innstilling kalt AllowDuplicatesFromMobil. Denne vil nå også gjelde for web-løsning om den er aktivert. Det vil si at du vil ha mulighet til å ha duplikater av linjer i Timeregistrerings uke bilde.

 

Begrensinger på timeart i Fraværskalender (Time)

Dersom kan har satt begrensinger på en timeart skal disse også bli tatt hensyn til i Fraværskalenderen. Dette kan være innstillinger som for eksempel nedre og øver grense på antall timer, tillatelse for negative verdier osv.

 

Kopierer av uke (Time)

Som godkjenner skal du kunne kopier ukene til ansatte i «Godkjenning uke» uavhengig av hvilke prosjekter og timerater du selv har tilgang til.

 

Popup brukerinformasjon i kalender (Time)

Ny innstilling i systemoppsett → Rapport – Fraværskalender→ «ShowAvatarInHolidayoverview». Dette gjør at du i Fraværskalender og kalender under Ressursplanlegging, kan klikke på navnet til en ansatt og få opp et vindu med brukerinformasjon. Som standard er dette aktivert.

Feilmelding på statusendringer (Time)

Som hovedregel, kan du ikke endre status på en transaksjon som allerede har en status du ikke har tilgang til. Da vil kun de transaksjonene du har lov til å endres, transaksjoner med en stauts du ikke har tilgang til forblir uendret og du får opp feilmelding: «Kan ikke endre status på transaksjoner som er i *høyeste tildelt stauts* og høyere status.» Denne meldingen vil ikke lenger vises dersom de uendrede statusene er status «Beregnet».

 

Menyvalg for personalhåndbok (Personal)

I «tilgang og brukergruppe» har du nå mulighet til å tildele tilgang til to nye menyvalg som begge heter Personalhåndbok. Videre kan du legge en hyperlink til personalhåndboken i Systemoppsett → Oppsett – Personal. Her kan du klikke «edit» og legge inn linker til riktige personalhåndbøker under kolonne Txt 1.

Teamleader: tilgangsstyring av dokumenter (Personal)

Nytt felt; teamleader, på min side under personal. Dersom du er teamleader for en ansatt har du også mulighet til å se dokumentene som er tilknyttet personen, med den rette tilgangen. Som teamleader, får du likevel ikke se konfidensielle dokumenter, men mindre du selv har lastet opp dokumenter.

Det er også mulig å sette unntak på enkelte dokumenttyper som skal skjules fra rollen. Da må du først gå til Grunndata → Kvalitet → Operasjon. Opprett en ny operasjon knyttet til den litetypen rollen ikke skal ha tilgang til. Operasjonen vil da dukke opp i «Tilgang og brukergrupper», da er de kun de som har fått tilgang til operasjonen som kan se valgt listetype.

 

Fjernet standardverdier på min side (Mobil)

Gjelder «min side» på mobil. Fjernet logikk at personalia verdier blir satt til første verdi i nedtrekks liste etter alfabetisk rekkefølge. Alle felter vil nå være blanke dersom annet ikke er oppgitt.