Effektiv kundehåndtering med SuperOffice CRM
Bygg og Ventilasjon AS i Bergen (BOV) har brukt SuperOffice CRM til å strukturere salgsarbeidet i over 8 år. Og de er fremdeles strålende fornøyde, spesielt med utviklingen av systemet, som nå tilbyr langt flere muligheter enn da de tok det i bruk i 2016.
Før BOV fikk SuperOffice hadde de ingen løsning for kundehåndtering, og hverdagen var preget av manuelt arbeid, Excel-lister og leting. Det ville daværende markedssjef gjøre noe med. Han tok derfor initiativet til å kontakte Proplan for å finne en løsning og fikk på plass et system som raskt ble en gamechanger.
Bygg og Ventilasjon AS
Bygg og Ventilasjon AS er ledende innen ventilasjon og blikkenslagerfaget. De jobber hovedsakelig innen bygg- og anleggsbransjen, havbruk og industri.
Fra manuelle prosesser til effektiv struktur med SuperOffice
Tina Tveit, kalkulatør og prosjektassistent hos BOV siden 2014, har med sin datainteresse blitt en naturlig superbruker av SuperOffice CRM. Hun roser systemets brukervennlighet og effektivitet:
SuperOffice er et utrolig godt verktøy. Der vi tidligere var avhengige av å kontakte andre for informasjon, ligger alt nå samlet i ett system.
Hun trekker spesielt frem forenklingen av tilbudsarbeidet:
"Det er uvurderlig å ha full kontroll på hele tilbudsprosessen. Arbeidshverdagen blir mye enklere når alt er samlet og alle kan finne frem."
Mindre personavhengighet og bedre oversikt
En av funksjonene de setter ekstra stor pris på hos BOV er den automatiske e-postarkiveringen. Den gjør det enklere å holde oversikt og sørger for at informasjon er tilgjengelig, selv hvis ansatte blir syke eller slutter. Det har gjort kundeoppfølgingen mindre personavhengig og mer effektiv.
Mer informasjon om SuperOffice finner du her.
SuperOffice er et system i stadig utvikling
Selve systemet ser helt annerledes ut nå, enn det gjorde da BOV tok det i bruk i 2016. Det er fordi systemet er i kontinuerlig utvikling og det presenteres jevnlig ny funksjonalitet.
«Brukergrensesnittet er godt og systemet ser bra ut. SuperOffice er flinke til å videreutvikle systemet og å følge med i tiden,» sier Tina.
Kampanjemodulen, som lenge lå ubrukt, har de siste årene vært nøkkelen til vellykkede høst- og vårkampanjer hos BOV. I tillegg ble kundetilfredshetsundersøkelser nylig tatt i bruk for første gang, med stor suksess.
"Det var utrolig enkelt å sette opp undersøkelsen, og rapportene ga oss svært verdifull innsikt. Det kommer vi til å gjøre mer," fortsetter hun.
Hun roser SuperOffice for å være et intuitivt og ryddig verktøy, særlig sammenlignet med mer komplekse systemer.
"Det er ikke snakk om å bytte system. Vi har fått en helt annen kontroll enn det vi hadde for åtte år siden."
BOV er fornøyd med Proplan som SuperOffice leverandør
Oppfølging fra Proplan trekkes også frem som en styrke. Etter så mange års bruk klarer BOV seg stort sett selv, men som Tina sier: «Hvis det dukker opp noe, så vet jeg at Proplan er klare til å hjelpe. Vi har vært veldig fornøyd med oppfølgingen helt siden vi fikk systemet.»