Tiltakssystem: Proplan Tiltak
Norges ledende fagsystem, for enklere tilrettelegging og arbeidsinkludering. Utviklet for deg som jobbveileder, og har rundt 3000 daglige brukere.
Proplan Tiltak er Norges ledende fagsystem for den viktige tiltaksbransjen, en bransje vi kjenner godt, og har over 30 års erfaring med.
Med Proplan Tiltak får du et komplett system for jobbveiledere, med den oversikt og innsikt du trenger. Et system som kontinuerlig perfeksjoneres og fintunes - med god hjelp av våre kunder. Et utvalg brukere er nemlig med på videreutviklingen.
Prosesshåndtering
Sikrer at avtaler og aktiviteter følges opp innenfor fristdato. Uniform oppfølging av jobbsøkere og tiltak. Tildeling av ansvarlig og frist fastsettes automatisk.
NAV-rapporter
Forenkler arbeidet med rapportering. Proplan Tiltak oppfyller kravene i databehandleravtalen med NAV, og har flere ferdige rapporter til bruk mot NAV og andre eksterne mottakere.
Mobilapp
Utfør oppgaver og få tilgang til det du trenger uansett hvor du befinner deg. Registrer informasjon direkte på mobilen, så slipper du å føre den inn i systemet senere.
Nær 3 000 jobbveiledere bruker Proplan Tiltak daglig
Vi i Proplan AS er utrolig stolte over å bidra, med Proplan Tiltak, til en enklere hverdag for deg som jobber for et inkluderende og mer mangfoldig arbeidsliv. Og med så mange daglige brukere, føler vi på et stort ansvar. For at systemet fungerer, og bidrar til den effektive og oversiktlige arbeidshverdagen vi har lagt opp til.
GDPR og sikkerhet
Med Proplan Tiltak kan du være trygg på at personvern og GDPR er ivaretatt, med alt fra rollestyrt tilgang og automatisk sletting av sensitive opplysninger, til loggføring av all aktivitet.
Med den nyeste utvidelsen av systemet, appen Dialog, kan du også kommunisere trygt og effektivt med dine deltagere.
Bedre kommunikasjon med Dialog
Denne samhandlingsappen hadde mange ventet spent på da vi lanserte den høsten 2023.
Dialog-appen gjør det blant annet lettere for deg som veileder å samhandle med deltagerne dine. Og den absolutt viktigste funksjonen den har, er at den lar deltagerne være mye mer aktive i egen prosess. I appen er det nemlig mulig å sette opp mål og aktiviteter, og digitalt registrere når det er gjennomført.
I tillegg kan både du og deltager enkelt kommunisere i chatten, hvor dere også kan invitere inn andre i tiltaksbedriften til å bli med. Det blir ganske enkelt en mye bedre Dialog mellom dere.
Demo av dialog-appen finner du her:
Spar masse tid med digital signering
Har du fått med deg at du kan hente inn signaturer digitalt i Proplan Tiltak?
Nå er det enkelt å komme i gang med elektroniske signering i Proplan Tiltak. Det gir en enklere dokumenthåndtering og er sikkert, juridisk bindende og effektivt.
E-signaturer muliggjør signering av dokumenter på en pålitelig måte – uavhengig av sted og tid. Hver eneste signatur etterlater et digitalt spor etter seg og dokumentene kan ikke endres etter signering.
Med digital signering er du ikke avhengig av å møtes, partene signerer enkelt når det passer dem.
Proplan Tiltak er nå også i skyen
Proplan Tiltak har flyttet opp i skyen. I samarbeid med Upheads tilbyr vi Proplan Tiltak også som skyløsning. Det gir deg flere fordeler:
- Ingen dyr serverløsning. Slipp kostbar og tidkrevende installasjon
- Eget domene i Azure – koble enkelt på andre skytjenester
- Tilgang hvor som helst, når som helst
- Alltid oppdatert til siste versjon
- Spesialisert support – og én faktura
Alt du trenger av IT er inkludert i prisen
Med Proplan Tiltak levert gjennom Upheads sin skyløsning får du en komplett IT-løsning:
- Office 365 med Word, Excel, Power Point, Teams og mye mer
- Microsoft Exchange mail-løsning og Outlook
- Både felles og personlig lagringsområde til dokumenter og filer
- Sikker datalagring med brannsikring, adgangskontroll og fysisk overvåking 24/7
- Reduserte kostnader til drift og vedlikehold
Du slipper å ha egen teknisk kompetanse. Vi tar oss av alt!
Syv kanongode grunner til å ta i bruk Proplan Tiltak
- Du sparer verdifull tid. Programmet er skreddersydd for arbeid og inkludering, sørger for full kontroll på tiltaksløpet og dermed mer effektive arbeidsprosesser.
- Du har komplett kontroll. Informasjonsdeling, ressursallokering, dokumenthåndtering og statistikk. Alle rapporter i henhold til krav fra NAV.
- Du kan tilpasse systemet til eget bruk. Brukerdefinerte utvalg og faner gjør det enkelt å tilpasse systemet slik du vil ha det.
- Du kan velge mellom sky- og jordbasert. Velg den løsningen som passer deg best. Skybasert standardløsning, eller skreddersydd jordløsning tilpasset din bedrift.
- Du vet at GDPR og sikkerhet er ivaretatt. GDPR og sikkerhet er tatt på alvor, med alt fra rollestyrt tilgang og automatisk sletting av sensitive opplysninger til loggføring av all aktivitet.
- Du rapporterer – slik NAV vil ha det. Proplan Tiltak oppfyller kravene i databehandleravtalen med NAV, og har flere ferdige rapporter til bruk mot NAV og andre eksterne mottakere.
- Du går ikke glipp av frister. Proplan Tiltak sikrer at avtaler og aktiviteter følges opp innenfor fristdato. Uniform oppfølging av jobbsøkere og tiltak. Tildeling av ansvarlig og frist fastsettes automatisk.
Vil du vite mer? Send inn skjemaet så tar vi kontakt!
Du kan også ringe eller sende oss en e-post
Ofte stilte spørsmål (FAQ)
Hvem passer Proplan Tiltak for?
Proplan Tiltak passer for deg som er i tiltaksbransjen, det vil si at deg som driver med attføring og oppfølging av prosessen med å få jobbsøkere ut i arbeid.
Er Proplan Tiltak et nytt system?
Proplan Tiltak så dagens lys i 2010 og erstatter et eldre fagsystem. Vi har dermed over 30 års erfaring med denne bransjen.
Hvem lager Proplan Tiltak?
Proplan Tiltak er et bransjesystem som vi utvikler selv her hos oss i Proplan Utvikling AS. Dette er et system vi kontinuerlig videreutvikler og forbedrer, og et utvalg av våre kunder utgjør en styringsgruppe som er med å finne nye, gode løsninger.
Har Proplan Tiltak rapporter som kreves av NAV?
Proplan Tiltak oppfyller kravene i databehandleravtalen med NAV, og har flere ferdige rapporter til bruk mot NAV og andre eksterne mottakere.